Společnost Sephora je letos již pošesté oceněna v soutěži Czech Superbrands, v kategorii Consumer, tou nejvyšší známkou. A to díky hodnocení nejen odborné poroty, ale hlavně široké veřejnosti, tedy i díky vám, našim zákazníkům.
Děkujeme!
HISTORIE SEPHORA
V roce 1969 otevírá Dominique Mandonnaud ve francouzském městě Limoges svoji první parfumerii s názvem Shop 8, se zcela jedinečnou koncepcí prodeje. Jeho filozofie? Konečně umožnit zákazníkům, aby se produktů dotýkali, mohli si k nim přivonět a svobodně je vyzkoušet. Jeho krok byl oslavován jako revoluce v odvětví krásy. Byl to odvážný nápad. A také úspěšný. Model Sephora zcela změnil maloobchodní prodej kosmetiky.
Když dnes vstoupíte do jakékoli parfumerie Sephora, ponoříte se do smyslného, vzrušujícího a zábavného světa. Ženy začínají být na koncepci Dominiqua Mandonnauda závislé, a proto je o 10 let později otevřeno dalších 12 prodejen Shop 8. V roce 1993 kupuje Mandonnaud společnost Sephora s jejími 38 prodejnami. Toto spojení je začátkem sítě parfumerií Sephora. V 50 parfumeriích se tak krása stává dostupnou široké veřejnosti. O dva roky později je otevřena vlajková prodejna na slavné pařížské třídě Champs-Élysées. Díky svému pozoruhodnému rozvoji má dnes ročně více návštěvníků než Eiffelova věž!
V roce 1995 je také uvedena na trh privátní kosmetická značka Sephora Collection se svou debutující koupelovou a tělovou řadou, exkluzivně dostupná v parfumeriích Sephora. Je to významný milník v historii společnosti. Tato privátní značka, která dnes nabízí širokou škálu produktů, je díky své kvalitě a originalitě nejprodávanější značkou v parfumeriích Sephora na celém světě.
Sephora se stává součástí prestižní skupiny luxusních značek LVMH v roce 1997. V následujícím roce začíná její mezinárodní expanze, nejdříve do dalších evropských zemí (např. Španělsko, Itálie) a později do Ruska a na ostatní kontinenty – Severní i Jižní Amerika, Asie, Austrálie.
V současné době existuje přes 2580 parfumerií ve 34 zemích světa s více než 44 000 zaměstnanci.
V České republice byla otevřena první parfumerie Sephora v roce 2002 v Praze v obchodním centru Nový Smíchov. Po úspěšných 17 letech má síť aktuálně 20 parfumerií po celé zemi, z toho 13 v Praze.
Dalším milníkem v historii společnosti Sephora je uvedení první exkluzivní značky v roce 2004, která je následována dalšími a dalšími.
V současné době nabízí Sephora více než 80 exkluzivních značek všech kosmetických kategorií – péči o pleť, dekorativní kosmetiku i vůně, kterými se odlišuje od konkurence. Sephora klade velký důraz na upevňování vztahů se zákazníky a na špičkové zákaznické služby. Proto vzniká v roce 2003 kvalitní a atraktivní věrnostní program Klub Sephora. V České republice nabízí svým věrným klientům speciální benefity již od roku 2004.
Sephora se vyvíjí a rozrůstá rychlým tempem. Ale původní myšlenka zůstává. Poskytovat svým zákazníkům jedinečný zážitek z nakupování, místo pro objevování, smyslnost, zábavu i odborný přístup. Příslib vzrušení kdykoli a pro každého.
INOVACE
Sephora je vždy v čele v udávání trendů, inovativních produktů i nových služeb. Nejdůležitějším cílem je spokojenost každého zákazníka. Proto Sephora neustále zdokonaluje svůj zákaznický servis, který je na velmi vysoké úrovni.
V roce 2016 vznikl tým profesionálních make-up artistů, který vede National Make-Up Artistka, Adéla Bartáková. Členy evropského PRO Teamu jsou další dvě české make–up artistky, které jsou nepřetržitě vzdělávány a jsou opravdovými experty v péči o pleť, vůních i dekorativní kosmetice. Své zkušenosti a vědomosti pak předávají nejen dalším make–up artistům, ale především zákazníkům tím nejlepším kvalifikovaným způsobem, aby se každý zákazník cítil krásnější a spokojenější. Sephora poskytuje svým zákazníkům různé typy služeb. Široký výběr zahrnuje make-up na míru, líčení ve stylu nejnovějších kosmetických trendů nebo krátké „flash“ líčení. Další službou je úprava obočí v Benefit Brow Barech.
Beauty to go – krása na cesty – je dalším projektem, který zjednoduší a zpříjemní cestování zákazníkům, jejichž počet se neustále zvyšuje. Sephora nabízí výběr kosmetických produktů na cesty v praktickém a efektivním balení. Nabízí také bestsellery v menších velikostech na vyzkoušení. Každá parfumerie Sephora v České republice je vybavena speciálními prezentačními stojany Beauty to go s velkým výběrem produktů na cesty či na vyzkoušení.
Další velmi oblíbenou službou společnosti Sephora je služba Gift Factory, díky níž si zákazník může personalizovat své dárky osobně vybraným dárkovým balením. Tuto službu Sephora nabízí jak ve svých kamenných obchodech, ale i na svém shopu, který spustila v srpnu 2016.
E-shop umožňuje zákazníkům Sephora nakoupit tisíce originálních a exkluzivních produktů on-line a v rámci on-line prodeje jsou dostupné i všechny výhody a speciální nabídky pro členy Klubu Sephora. Internetová komunikace rovněž nabízí zákazníkům možnost rezervovat si jednoduše a pohodlně veškeré služby poskytované v parfumeriích Sephora.
V říjnu 2017 otevírá Sephora v České republice první parfumerii v novém designovém konceptu „New Store Concept“. Jedná se o nejnovější generaci parfumerií moderního vzhledu, využívající denní světlo i odlehčený nábytek. Jsou vybudovány převážně z ekologických materiálů, respektujících životní prostředí. Nové parfumerie jsou zábavným prostředím, kde si mohou zákazníci užívat nakupování, objevování nových produktů a získávat tak nové zážitky ze světa krásy. Pulzujícím srdcem každé parfumerie je „Beauty Hub“, kde zkušené beauty konzultantky poskytují zákazníkům profesionální služby poradenství a líčení.
HODNOTA ZNAČKY
Hodnoty a filozofie značky jsou shrnuty pod pojmem Sephora DNA, genetickým kódem, který vyjadřuje původ a charakter značky. Sephora DNA ukazuje odlišnost od konkurence, definuje strategii aktivit značky a zajišťuje celosvětovou konzistentnost značky. Pracuje vždy v souladu s kódy značky, symbolizovanými černobílými pruhy, plamínkem a dotekem červené barvy.
Sephora DNA je charakterizována čtyřmi hlavními hodnotami:
· Výjimečná nabídka pro krásu: Sephora nabízí svým zákazníkům jedno z nejširších portfolií produktů na světě, ať už se jedná o značky selektivní, exkluzivní, nebo o privátní značku Sephora Collection. Stále přichází na trh s novými trendovými značkami a produkty ve snaze potěšit a ohromit své zákazníky.
· Svoboda experimentovat: Sephora je místem, kde může každý zákazník svobodně testovat, zkoušet a experimentovat, a to kdykoli, kdekoli a jakýmkoli způsobem.
· Místo pro zábavné objevování: Zákazníci objevují v parfumeriích i na sociálních sítích Sephora vše o kráse a trendech zábavnou formou. Sephora je místem, kde si zákazníci užívají získávání vědomostí i zkušeností ze světa krásy a rádi se vracejí.
· Posouvání hranic: Sephora je obdivována pro svého moderního ducha, smělost a neohroženost. Boří zavedená pravidla, posouvá hranice ve vnímání krásy a dává prostor individualitě. Již zakladatel společnosti Dominique Mandonnaud provedl výrazné změny v oblasti krásy zavedením Sephora konceptu: luxus a svoboda zákazníka poznávat a vybírat si napříč všemi značkami.
SPOLEČENSKY ODPOVĚDNÉ PODNIKÁNÍ
Sephora se společensky angažuje v programu Sephora Stands, který se skládá ze dvou částí – podpory žen a podpory udržitelného rozvoje.
V programu sociálních závazků společnosti podporuje Sephora odvážná rozhodnutí žen nejen v oblasti krásy, ale také v reálném životě.
Program Sephora Stands je věnován inspiraci k odvaze tyto volby realizovat. Podporuje potřeby podnikatelek, komunit v přechodovém období i zaměstnanců Sephora. Společnost a její zaměstnanci společně sdílejí závazek zvyšovat své pozitivní společenské působení. V rámci tohoto programu Sephora dlouhodobě a celosvětově podporuje nejrůznější charitativní projekty.
Sephora se také společensky angažuje v druhé části programu Sephora Stands for Sustainability – Sephora za udržitelný rozvoj, kterým přispívá k budování lepšího světa, respektujícího životní prostředí. Program udržitelného rozvoje iniciovaný společností Sephora spočívá na třech pilířích – ekologické koncepci značky, výběru dodavatelů, kteří se také angažují v jednotlivých oblastech společenské odpovědnosti, a boji proti klimatickým změnám.
ZAJÍMAVOSTI
1969 – Založení společnosti ve Francii
1995 – Uvedení privátní značky Sephora na trh a otevření vlajkové parfumerie na Champs-Élysées
1997 – Sephora se stává součástí prestižní skupiny LVMH.
2002 – První parfumerie Sephora v České republice
2003 – Věrnostní program Klub Sephora
2015 – Více než 2000 parfumerií na celém světě
Více než 25 000 zaměstnanců
Více než 100 kosmetických značek
Více než 17 000 nabízených produktů
2016 – Spuštění internetového obchodu na sephora.cz
2017 – SEPHORA SLAVÍ 15 LET V ČESKÉ REPUBLICE
Otevření první prodejny v novém designovém konceptu „New Store Concept“ v České republice v obchodním centru Chodov
2018 – další otevření parfumerií v „New Store Conceptu“ – Vaňkovka Brno, Atrium Flora, Olympia Brno a vlajková prodejna Nový Smíchov